Pavol píše vo svojom liste: Ale aj keby sme vám my alebo anjel z neba
zvestoval iné ako to, čo sme vám zvestovali, nech je prekliaty!
(Galaťanom 1:8)
Aj keby sa človeku zjavil anjel, alebo nejaké zjavenie Márie a
zvestovali by vám iné evanjelium aké hlásal Pavol, nech je prekliaty. Čo
ak takéto evanjelium hlása pápež, ktorý je človekom, nieto ešte anjelom
a hlása falošnú zvesť? Pavol píše: nech je prekliaty. Čo vyhlásil do
sveta pápež František? Že aj ateisti idú do neba.
Nedávno vyšla do sveta falošná zvesť, kde nový pápež učí iné evanjelium.
Stačí konať dobro a aj ateista ide do neba ak je dobrý. Možno ste
narazili na jeho výroky v mnohých denníkoch – odkaz z jedného dávam sem: http://www.aktuality.sk/clanok/229424/papez-frantisek-aj-ateisti-mozu-ist-do-neba/
Pozrime si vo svetle Božieho Slova to, ako sa nový pápež prieči Bohu a Jeho slovu.
Citujme z článku: Podľa slov pápeža si však nikto nezaslúži byť súdený za to, či je, alebo nie je veriaci.
František nám vlastne povedal, že nezáleží na viere, nezáleží na tom, či
je človek veriaci alebo nie je. Čo nám na toto odpovedá Boh?
Kto verí v neho (Krista), nebude odsúdený, ale ten, kto neverí, už je
odsúdený, lebo neuveril v meno jednorodeného Syna Božieho. (Ján 3:18)
Tento verš jasne robí čiaru medzi tým, kto uverí a kto neuverí. Kto verí
v Krista nebude súdený, kto neuverí, už je odsúdený! Aké evanjelium
hlása pápež?
Kto verí v Syna (Krista), má večný život; ale kto nie je vo viere
poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom. (Ján
3:36)
Opäť jasná čiara medzi tým, že kto verí v Syna Božieho Ježiša Krista, má
večný život – kto nie je vo viere poslušný Kristovi, zostáva na ňom
Boží hnev. Kto nie je poslušný Kristovi? Ten kto v neho neverí. Aké
evanjelium učí nový pápež?
Ten, kto uverí a pokrstí sa, bude spasený; a kto neuverí, bude odsúdený. (Marek 16:16)
Jasná stena medzi tým, kto uverí a kto neuverí. Kto uverí a následne sa
dá pokrstiť, bude spasený. Kto však neuverí, načo by sa dal krstiť –
bude odsúdený. Prečo? Pretože sa tak rozhodol, že odmietne Toho, kto mu
všetko dal a povie o Ňom – ty neexistuješ. Je to ako keby ste prišli za
svojou mamou a povedali jej – ty nie si moja mama, ja tomu neverím. Mama
by vám ukázala rodný list, ale vy poviete – je to iba papier! Takto sa
správa slepý človek voči svojmu Stvoriteľovi – neverím že existuješ. Boh
ale odkazuje – dal som ti svoje slovo, ktoré je zapísané v Biblii. Ale
človek povie – je to iba papier, kto tomu môže veriť? Kde však prišiel
pápež František k tomu, že aj ateisti môžu byť spasený? Toto kristovec
nikdy nepovie, len bludár.
Práve o pohanoch (ateistoch) hovorí Božie slovo toto: A preto im Bôh
pošle mocné pôsobenie bludu, aby uverili lži, aby boli odsúdení všetci,
ktorí neuverili pravde, ale si obľúbili neprávosť. (2. Solúnčanom
2:11-12)
Boh jasne ohraničuje tých, ktorí uverili, spoľahli sa na Boha a na tých,
ktorí mu odporujú, nenávidia Ho a tým Ho popierajú. O nich hovorí, že
budú odsúdení. Ako? Zo svojho života a svojich skutkov. A zo svojich
skutkov neobstojí nikto, pretože ak človek porušil iba jedno prikázanie,
porušil celý zákon. Tu ide o právnické termíny. Ak si nemiloval Boha
celým srdcom, porušil si celý zákon, ak si kradol software nelegálnym
sťahovaním, hudbu, filmy – porušil si celý zákon pretože si zlodej. Ak
si raz oklamal, porušil si celý zákon a budeš na poslednom súde skladať
účet, za každé slovo, každú nadávku, každú závisť, nenávisť, ohováranie,
krivý pohľad. Kto pred Bohom obstojí – pýta sa Písmo? Nikto!
Poďme vo výrokoch tohto pápeža ďalej: skôr je vhodné sústrediť sa a poukázať na činy človeka – konanie dobra.
Tento človek pápež, je veľký humanista, žiaľ humanizmus človeka
zachrániť nijako nedokáže. S touto myšlienkou konania dobra, sa
stretneme v buddhizme, hinduizme, new age, ale aj v humanizme, ateizme
aj v komunizme. Naozaj stačí konať dobro a človek ide do neba? Poznáme
vôbec Božie slovo, čo Boh hovorí a rozumieme tomu? Pápež určite nie.
Pavol píše vo svojom evanjeliu, o ktorom hovorí, že kto by hlásal iné,
nech je prekliaty toto: Ale vediac, že sa človek neospravedlňuje zo
skutkov zákona, ale skrze vieru Ježiša Krista. (Galaťanom 2:16a).
Pozorne si prečítajte tento verš. Človek nie je ospravedlnený zo
skutkov. Zo žiadnych skutkov, zo skutkov svojho života, zo skutkov toho,
ako dodržoval zákon, zo skutkov či bol dobrý alebo zlý. Ako je teda
človek ospravedlnený pred Bohom? Len vierou v Toho, kto za mňa zástupne
zomrel, kto za mňa naplnil zákon, kto za mňa prežil bezchybný čistý
život.
Preto človek môže byť ospravedlnený pred Bohom a ísť do novej zeme a
nového neba, ktoré Boh pripraví ľuďom iba tak, že uveril práci Boha na
kríži a vierou túto záchranu prijal. Ja som zo svojich skutkov na tom
rovnako ako pohan – hrešil som a zaslúžim si spravodlivé odsúdenie na
večnosti v hlbokej tme, depresii, nepohodliu, večnom hlade a smäde, v
strachu, v bolesti, utrpení a nespravodlivosti. Ale Boh poslal sám seba v
Synovi Ježišovi Kristovi na svet, aby hriechy človeka vzal zástupne za
neho. Podmienka vstupu nie sú skutky, či niekto robí dobre, ale viera v
zástupnosť obete, viera, že Boh všetko vykonal. Prečo? Pretože človek
nie je tvor dobrý, ale je zlý, skazený, sebecký, nenávistný, falošný,
nepravdivý, milujúci lož, neprávosť, nenávidiaci Boha. Ako môže takýto
človek konať dobro? Aj keď koná dobro, je to falošné dobro, ktoré je pre
jeho prospech. Keď si niekto kúpi narcis na deň rakoviny, tak ho s
hrdosťou nosí na tričku, aby ukázal že je lepším človekom. Na jednej
strane chce pomôcť inému človekovi, no drieme v ňom zákerná myšlienka –
čo za to? Aspoň pocit, že som lepší. Ale Písmo nám ukazuje, že nikto nie
je dobrý, iba Boh – tak hovorí Božie slovo.
Pozrime si Boha ako nás vidí v pravom svetle a nie vo falošnom svetle,
ktoré sme si sami o sebe predstavami vymysleli. Boh hovorí o človeku
toto a tu sa nájdime: Nieto spravedlivého ani jedného; niet toho, kto
by rozumel, niet, kto by vážne hľadal Boha; všetci sa odchýlili,
napospol stali sa neužitočnými; niet toho, kto by činil dobro, niet ani
jedného. Ich hrdlo otvorený hrob; svojimi jazyky hovorili lesť, jed
ľútych hadov pod ich rtami; ktorých ústa sú plné kliatby a horkosti;
ich nohy rýchle vyliať krv; skrúšenie a bieda je na ich cestách, a
cesty pokoja nepoznali. Niet bázne Božej pred ich očami. (Rimanom
3:10-18)
Toto je obraz človeka, nie čo nám do hláv tlačia naši humanistickí
falošní zvodcovia, že človek je vcelku fajn, že dokáže konať aj dobro.
Na určitej úrovni konať človek dobro vie – nedá svojmu dieťaťu jed do
jedla. Niektorí ľudia zachraňovali ľudí z vyhladzovacích táborov a je im
to na chválu – ale nie pred Bohom! Pred ľuďmi áno, ale čo na to Boh? On
prijme do nového neba len dokonalého človeka presne takého istého, ako
bol Ježiš Kristus – o nič menej, ani o milimeter. Kto je ako Ježiš
Kristus? Nikto. Akí sme my ľudia? Pozrime sa na seba v zrkadle pravdy: A
jako neuznávali za hodné a potrebné mať Boha v pravej známosti, tak ich
aj Bôh vydal v neosvedčenú myseľ prevrátenú, aby robili to, čo sa
nepatrí, naplnených každou neprávosťou, smilstvom, podlosťou,
lakomstvom, zlosťou, plných závisti, vraždy, sváru, lesti, zlých
obyčají, pletichárov, pomlúvačov, nenávidiacich Boha, trýzniteľov,
pyšných, chlúbnych, vynálezcov zlého, rodičom neposlušných,
nesmyselných, vierolomných, nemajúcich lásky, nesmierlivých a
nemilosrdných, ktorí, hoci dobre poznali právo Božie, že tí, ktorí
robia také veci, sú hodni smrti, nie len že to robia, ale to ešte aj
schvaľujú tým, ktorí to tiež robia. (Rimanom 1:28-32)
Prečo sme my ľudia takíto, plní smilstva, neprávostí, nenávisti? Pretože
sme zavrhli Boha! Prečo sa dnes valí kríza na krajiny, ktoré celé
stáročia stáli na Biblii? Pretože sme zavrhli Boha! Prečo Amerika, ktorá
postavila svoj štát na Božom slove, dnes vpadla do úpadku a ide dolu
vodou, keď predtým bola vysoko na vrchole? Pretože zavrhla Bibliu a
Boha. Ešte raz sa pozrime akí sme ako ľudia hore v zrkadle Písma, ktoré
musíme nutne nenávidieť, pretože my máme o sebe predstavu, že sme tí
najdokonalejší na svete.
O čom to ten starý pán František teda hovorí? O akom konaní dobra, keď
my sme zlí až tak, že sám Boh musel prísť na svet a vziať naše
neprávosti na seba. Iba vierou v tohto dokonalého Boha-človeka, môžeme
byť zbavený našej nespravodlivosti. Ako môže tento pán klamať svet, že
skutkami si niečo zaslúžime, keď skutky nás odsudzujú do večného
trápenia.
Aby sme boli ospravedlnení z viery Kristovej a nie zo skutkov zákona
pretože zo skutkov zákona nebude ospravedlnené niktoré telo. (Galaťanom
2:16)
Vidíme čo hovorí Písmo? Zo skutkov nebude nikto ospravedlnený! Žiadne
telo, žiaden tvor, žiaden človek – nikto! Tento nový pápež nie je
kresťanom, pretože hlása falošné evanjelium, ktoré sa prieči tomu
Pavlovmu. Toto je buddhizmus či humanizmus, no nie Boh a jeho slovo.
Všetky falošné náboženstvá hovoria, že zo svojich skutkov budeme
spasení, počnúc dalajlámom, končiac ezoterikmi. Ale Boh nám hovorí niečo
úplne odlišného. Spasení sme iba z viery – dôvery v Boha, ktorý naše
spasenie vykonal úplne zdarma bez našich zásluh.
Prečo katolícka strana dnes blúdi v učení až tak, že je na smiech svetu a
ateistom? Pretože už dávno nehlása evanjelium, ktoré hlásal Pavol a
preto je pod prekliatím. Zo skutkov nebude ospravedlnený nikto! Načo je
Františkovi Kristus? Na nič! Veď on sa zachráni sám zo svojich skutkov, o
ktorých sa nazdáva, že sú dobré. Ale v srdci má to, čo píše hore Pavol –
nenávisť, ohováranie, zlosť, rúhanie, neposlušnosť. To stačí plne na
to, aby človek bol odsúdený.
Jeden známy americký kazateľ povedal, že každý kto neprijme Krista ako
spasiteľa a zomrie, celé nebo sa nad ním bude radovať, že bol odprataný
zo zeme do večného trápenia a prečo? Pretože tu na zemi napáchal všetky
hore uvedené ohavnosti a s týmito ohavnosťami sa chce ukázať pred súdom,
ktorý sa nedá podplatiť, kde všetky jeho hriechy budú vo svetle pravdy
odhalené. Pohan ale takto odišiel zo sveta a nazdával sa, že ak nejaký
Boh je, on mu na poslednom súde vytmaví situáciu. Ale Písmo na toto
myslí a hovorí, že všetky ústa na poslednom súde zmĺknu a budú ticho.
Pavol spomína Abraháma, praotca viery. Ukazuje na jeho príklade, že
prečo odíde po smrti k Bohu. Nie preto, že niečo dobrého vykonal ale
preto, lebo uveril Bohu a táto viera ho ospravedlnila – nie skutky: Lebo
ak bol Abrahám ospravedlnený zo skutkov, má sa čím chváliť, ale nie u
Boha. (Rimanom 4:2)
Vidíme to jasne? Aj keď Abrahám bol svätý človek, nemôže sa chváliť tým,
že bol dobrý, nemôže sa chváliť svojimi skutkami. Môže sa chváliť pred
ľuďmi, ľudia mu môžu dať veniec svätosti, ale verš hovorí – nie tak u
Boha!
Lebo veď čo hovorí Písmo? A Abrahám uveril Bohu, a bolo mu to počítané za spravedlivosť. (Rimanom 4:3)
Abrahámovi jeho viera bola počítaná za spravodlivosť, nie jeho spôsob
života a skutky. Pretože tie skutky mal presne také isté, ako ich mali
aj pohania, ako každý iný z nás. Ale on uveril Bohu a to sa mu počítalo
za spravodlivosť.
Aj ďalší verš úplne vylučuje skutky: Ale tomu, kto nerobí skutkov, ale
verí na toho, ktorý ospravedlňuje bezbožného, počíta sa jeho viera za
spravedlivosť. (Rimanom 4:5)
Kto nerobí skutkov! Mnoho ľudí chodí do kostola, modlia sa naučené
modlitby bez srdca, robia pobožnosti, chodia na pútne miesta, pomáhajú
iným ľuďom preto, lebo si myslia že takto budú spasení. Toto vlastne učí
František v článku hore. Načo im je ale potom Kristus? Mnoho ľudí si
myslí, že budú konať dobré veci a keď zlyhajú, je tu Kristus a ten im to
odpustí. Ale takto to nie je! Kristus už všetko vykonal raz a navždy na
Golgote a kto neverí tejto jeho obeti za padlého človeka – neverí Bohu.
Veriť v Boha a veriť Bohu sú dve odlišné veci. Veriť v Boha – to dokážu
aj démoni ako hovorí Jakub vo svojom liste. Ale veriť Bohu, že to čo im
sľúbil v Biblii, vo svojom svätom, slove, sa všetko naplní, že čo tam
napísal je absolútna pravda – viera v Jeho slovo stačí ku spaseniu. Boh
hovorí – Ja vám potom dám aj dobré skutky, ktoré predom pripravím – až
po uverení – to je viera spasiteľná, jediná a pravá.
Veríš že Boh ťa ospravedlnil pred 2000 rokmi na Golgote, pretože Boh to
tak učí? Boh ťa ospravedlňuje. Si bezbožný, špatný človek, ale Boh ťa
ospravedlňuje raz a navždy zástupnou smrťou, ktorú si mal podstúpiť ty.
Veríš tomu, že sú ti odpustené všetky hriechy – minulé, budúce,
prítomné? Aj keď ich máš vyznávať v reálnom čase, Boh ti ich už
odpustil, pretože Boh je mimo čas. Veríš tomuto? Ak veríš – musíš vedieť
že už dnes si spasený ako hovorí Božie slovo. Už dnes si zachránený.
Veríš že si zachránený? Ak neveríš – neveríš Bohu! Veríš v Boha, ale to
ťa nezachráni. Ty musíš veriť Bohu a jeho sľubom ktoré nám skrze Písmo
dal. Lebo: Ale tomu, kto nerobí skutkov, ale verí na toho, ktorý
ospravedlňuje bezbožného, počíta sa jeho viera za spravedlivosť.
(Rimanom 4:5)
Toto je evanjelium – človek je zlý, sebecký a skazený tvor, čo môžeme
denne vidieť okolo seba a v histórii. Nezaslúži si nikto, ako hovorí
list Rimanom – NIKTO – aby išiel do novej zeme a nového neba sám, zo
svojich skutkov. Ale Boh poslal svojho Syna, aby hriech ľudí vzal na
seba, odsúdil ho na dreve kríža a ty keď veríš v túto zástupnosť, vtedy
si prijateľný pre Boha, Boh ťa utvrdí v istote spasenia, Boh ti daruje
Ducha, ktorý ti otvorí oči a pochopíš Božie slovo Bibliu.
Mnoho ľudí hovorí, že Kristus zomrel za všetkých ľudí – áno zomrel.
Lebo tak miloval Bôh svet, že svojho jednorodeného Syna dal, aby nikto,
kto verí v neho, nezahynul, ale mal večný život. (Ján 3:16)
Ale je tam podmienka – nikto kto v neho verí! Je tam podmienka viera!
Len ten nezahynie, kto verí, ten nezahynie, ale bude mať večný život.
Aké evanjelium káže nový pápež František? Vráťme sa k Pavlovi: Ale aj
keby sme vám my alebo anjel z neba zvestoval iné ako to, čo sme vám
zvestovali, nech je prekliaty! (Galaťanom 1:8)
Na túto tému bolo vybratých iba niekoľko veršov z Božieho slova, ktoré
jasne učí že spasenie je iba z viery. Aj keď Jakub tvrdí, že máme ukázať
svoje skutky a on spozná podľa nich našu vieru znamená to, že človek ak
uverí Bohu, Boh mu dá svojho Ducha a až potom začne konať dobré skutky,
ktoré mu ovšem Boh predom pripravil. Teda nekonám dobré skutky aby som
bol spasený, ale konám dobré skutky preto – lebo už SOM spasený a to je
značný rozdiel.
Tak čo milý čitateľ, ktorý sa chváliš že si kresťanom, snažíš sa zo
svojej sily dobre žiť a myslíš si, že Boh ťa prijme takto do novej zeme,
myslíš že toto je cesta ku spaseniu? Veď v tejto ceste je Kristus iba
druhotná osoba, ktorá tu dokonca nemusí byť, pretože ak podľa Františka
ateista koná dobro, bude spasený. Biblia však hovorí – nikto nekoná
dobro – ani jeden jediný človek. Nikdy dobro nikto nekonal, nekoná a
nebude konať. Okrem Božieho Syna, ktorý bol síce človek podľa zmyslov,
no bol Boh podľa Ducha a aj preto sa nenarodil zo semena muža, ale z
Ducha.
Naozaj si myslíš, že chodenie do kostola ťa spasí, že keď budeš vyznávať
hriechy kňazovi a prijímať kúsok oplátky, budeš zachránený týmto činom?
Písmo hovorí niečo iného – ak si neuveril v zástupnosť obete Krista za
tvoje hriechy, ak nevieš, či Kristus zomrel aj za teba – neveríš Bohu a
tvoja viera je márna.
Pravý kresťan vie, že Kristus zomrel za neho na Golgote, a ako dôkaz
toho je úplne nový život, ktorý od Boha dostal – život v posvätení. Keď
Ježiš zomieral, zomieral aj za mňa, konkrétne zomieral za každého, kto
uverí v jeho prácu od počiatku sveta, až po jeho skončenie a stvorenie
nového neba a novej zeme. Ježiš Kristus tu bol už pred tým, ako vnikol
vesmír. Keď sa ho Židia pýtali, za koho sa vydáva, veď je ešte mladý a
Abrahám zomrel pred mnohými storočiami, Ježiš im odpovedá – skôr ako bol
Abrahám – Ja Som. Je to presne to isté – Ja Som, ktoré povedal Kristus
Mojžišovi v horiacom kríku. Kristus bol človekom len pre toho, kto má
materiálne zmýšľanie a ducha tohto sveta. Ale ak sa človek narodí znovu
Duchovne, spoznáva Krista ako Boha, ktorý zišiel do tejto našej špiny.
Čo učí František a kde vzal tieto ľudské názory a učenia? Žiaľ mnohé
cirkvi dnes toto učenie prijímajú – buďme dobrí a Boh bude spokojný, to
stačí ku spáse. Načo nám je potom Kristus? Jeden evanjelický farár mi
tiež povedal, že neverí v to, že by tí dobrí ľudia, lekári, záchranári,
mohli odísť do zatratenia. Toto je viera nového veku, ktorá Krista
odsunula nabok. Toto je učenie katolíckej strany, ktorá vedie svojich
ľudí do záhuby, pretože sa protiví Bohu a jeho slovu.
Zaiste je František morálny človek, v mnohých veciach sa správne
angažuje, no nie však v oblasti spasenia, ktoré je pre človeka
nevyhnutné. Poslúchajme Boha, namiesto ľudských rečí – to hovorí Peter
predným Izraela keď si ho predvolali. Kto má Kristovho Ducha, ten vie čo
tu je napísané, kto ho nemá, bude pobúrený. Amen…
Marián Labuda
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára