sobota 24. septembra 2016

Príležitosti



Uvažovala som nad tým, čo sa dialo počas týždňa a uvedomila som si, že mi týždeň veľmi rýchlo ubehol, ako by som si ho zhrnula. Každý žije svoj život denne a je v tom určitý stereotyp a tak sa môže zdať, že sa toho veľa nedeje. No a ako som uvažovala, čo sa mi dialo, prišlo mi do mysle slovo. Pozri sa na každú chvíľu počas dňa, ako sa len pohneš, ako na príležitosť. Vždy je na niečo príležitosť. Na prejav pochopenia, pomoci, príležitosť poriadiť, povzbudiť, potešiť niekoho, všimnúť si okolie, uvažovať na tom, čo mi v tej chvíli Boh chce asi ukázať, naučiť ma. Rozprávať s niekým, usmiať sa, príležitosť zmeniť si myseľ, pretriediť myšlienky, napraviť sa, príležitosť zmeniť svoje prirodzené reakcie, nevojsť do hnevu, prieku, ovládať svoj jazyk. Ale aj upratať, byť prospešný pre domácnosť a obyčajné veci dňa urobiť čo najlepšie. No na všeličo je príležitosť každú chvíľu, čo nám len príde do cesty. Slovo príležitosť je niečo čo pri tebe leží, núka sa, aby si to využil. Zvyčajne si ľudia pod tým pomyslia niečo výnimočné, ale môže to byť drobnosť, ktorá ti každú chvíľu príde do cesty, ale keďže je to malé a nepatrné, nemusíme si to všimnúť. Ak beriem svoj celý deň ako príležitosť, všimnem si už aj to malé a ocením si to. Môže sa to pripodobniť aj kameňom, o ktoré sa môžeme potknúť, alebo ich použijeme do stavby samého seba. Možno sa obzeráme po skalách a pod nohami máme štrk. Ktorý je ale tak isto dôležitý do stavby, ako veľké kamene. Nie vždy sú veľké príležitosti. A vieme, že ak nebudeme verní v mále, Boh nás nad väčším neustanoví. Nemám na mysli to, že by človek mal vždy uvažovať na tom, čo je teraz za príležitosť, a čo teraz ? Nie ako robot, skôr je dobré si ceniť chvíle dňa a potom je človek viac vnímavý na okolie. Ak sme vnútri tak nastavení, nemôžeme byť omdletí, nevšímaví, uzavretí do seba. Udržiava to v strehu. Boh nás stále učí. Ako som tak nad tým uvažovala ešte v izbe o tých kamienkoch čo máme denne pod nohami, tie príležitosti, tak mi prišla myšlienka – Nechcem od teba, aby si stavala Stonehenge. :D Musela som sa zasmiať, hneď sa mi ukázala tá stará kruhová stavba tu v Anglicku, čo je z tých monolitov. Iste, také kamene mi ani nechodia do cesty. Som vďačná za všetko čo mi Boh dáva a nechcem si to nevšímať, hoci sa to iste často deje, že mi veci uniknú. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára