utorok 17. septembra 2013

Postoj k životu

Človek prežíva vo svojom živote radostné pokojné časy, ale aj ťažšie časy. Každý to iste pozná. Nie zlé časy podotýkam, ale ťažšie, pretože človeku je všetko na zdokonalenie a poučenie. Uvažovala som nad tým, že toto je dobrý postoj k životu, lebo udržiava dobrú myseľ, keď si je človek vedomí, že stále na sebe pracuje, nech sa deje v jeho živote čokoľvek. Všetko ho formuje. Napadlo ma, že na druhý deň idem do roboty, pracujem s človekom, ktorý poslednú dobu stráca nervy a je zlostný, nie je to príjemné a navyše mala prísť kontrola, ktorá mala celý čas sledovať a kontrolovať ako pracujeme. Začali mi chodiť také myšlienky, aby som mala obavu ako bude, či niečo nezbabrem, nepríjemné pocity, napätia, ale potom sa mi vrátila táto  myšlienka o postoji k situáciám v živote, že človeku je všetko v živote na zdokonalenie a zlé časy vlastne nie sú. Tak som sa vnútri postavila voči tomu tak, že bude ako Boh dá, veď vie meniť aj mysle ľudí a okolnosti, ktoré budú. A keby som aj niečo neurobila dobre v robote, nič hrozné sa nestane, lebo sa poučím do budúcna z tej chyby, takže sa zdokonalím. Naučím sa niečo nové. Potom som poďakovala Bohu za príležitosti, ktoré mi do života dáva a že je so mnou.  Dnes som už po kontrole, všetko prebehlo hladko a v poriadku. Počas práce som cítila pokoj a od kolegu tiež, bola pohoda a ešte mi to aj rýchlo ubehlo. Tak som sa z toho tešila a ďakovala Bohu. Veľa záleží na vnútornom postoji, pretože to ovplyvňuje aj moje ďalšie konanie a skôr aj urobím nejaké chyby, ktoré by som inak neurobila už kvôli tomu, že som rozrušená. Nie je to pre mňa novinka, že človeku je všetko na dobré, ale niekedy sa zbadám, že mám myšlienky ktoré považujem za správne, súhlasím s nimi a mám ich v hlave, ale v živote ich zabudnem žiť a tak keď sa mi pripomenú, tak ma to preberie a stará pravda, ktorú som mala niekde vnútri zrazu ožije a svitne mi. Zvyčajne potom ako si niečo uvedomím, alebo sa zamýšľam viac nad nejakou pravdou, tak sa mi to potom následne aj deje v živote ako dôkaz, že vidíš, takto to je naozaj a funguje to. Môžeš sa spoľahnúť. Boh je dobrý učiteľ, stavia človeka do pravdy takej aká je, aby sa presvedčil, aby jeho viera mohla rásť. Tak už len nenechať sa zakrpatieť tým, že ak už aj poznám nejakú pravdu, tak si ju nenechávať v hlave, lebo odtiaľ môže vyfučať, ale snažiť sa ju hľadať v živote. Lebo ak je odžitá, tak sa zapíše aj do srdca, odkiaľ ju už neodfúkne. 

1 komentár: